Deze Toyota RAV4 EV is een 4%-bijteller met Tesla genen

toyota-rav4-ev

Autoblog wijdt artikel aan onze Toyota RAV4 EV

Ooit was de Toyota RAV4 een veelgeziene verschijning in het Nederlands straatbeeld. We spreken dan vooral eind jaren ’90, begin jaren ’00. Toyota was er vroeg bij met de betaalbare softroader en veel Nederlandse gezinnen zwichtten voor de charmes van de SUV. Met een vanafprijs van circa 25 à 26 duizend Ekkermannen viel de auto voor velen ook net in de sweetspot om er eentje aan te schaffen.

Vermogen en bereik

De motor levert 154 pk, wat niet overbemeten lijkt voor een 1.830 Kg wegende SUV. Dankzij het insta-koppel van de elektromotor is de acceleratie naar 100 echter best prima; de verkoper claimt zeven seconden. De topsnelheid is daarentegen wel beperkt, want bij 160 kilometer per uur is de koek op. Helaas is dat niet het enige waaruit blijkt dat dit een EV is van een oudere generatie, want de actieradius is helaas meer Tesla Roadster dan Tesla Model S: volgens Trumps favoriete overheidsorgaan (de EPA) bedraagt deze slechts 166 kilometer. De NEDC of WLTP waarden zouden ongetwijfeld een stuk(je) hoger uitvallen, maar linksom of rechtsom houdt het hoe dan ook niet over.

Lees het hele stuk op Autoblog

Bekijk de Rav4 EV